sjukdags

Trots mina snart 24 år så borde jag känna mig lite vuxen, inte idag och inte igår, jag ville heslt vara hos min familj och få känna mig ynklig, har förhoppningsvis genomlidigt den första svåra tiden av min virusinfektion (låter det), hög feber och hosta, vaknar sjöblöt om nätterna och fryser lite på det. Utbytesstudentsyndromet kallar doktorn det, drabbar alla utbytesstuenter, min grupp har beviset, mer än hälften har vart sjuka under de senaste 2 veckorna.

Mer otur följer av att min Franska är si så där., svårt att konversera och Fransmännen är inte de bästa på att prata engelska. Förhoppningsvis fixar jag att registrera elen på mig här nu snart. har hållt på i 2 veckor med att jaga bankkonto och få kontakt med bolaget som har hand om elen, jag vill gärna ha min el och värme kvar. så droppen kom idag när jag fixat allt och ska gå in till företaget och visa ett litet nummer som min "sevice minded" hyrsevärd plockat fram då förstår fanskapet inte vad jag menar. och jag kan knappt stå upp för jag är så dålig. då vände jag på klacken och sa ngra väl valda ord och gråter en skvätt. Snälla hur svårt kan det vara????? jag måste även ha ett franskt bankkonto vilket jag inte fått ännu, Laura som hjälper oss studenter håller på att fixa det men här i Frankrike går saker och ting mkt långsamt, så jag får nu föra över pengar till min grannes bankkonto så får jag betala henne istället,.
Men jag vet att det vänder snart=) kände det faktist nu i eftermiddags när jag äntligen vart hos läkaren och skulle springa över övergångstället till apoteket, grön gubbe 2 ggr!!! fick till en glädjeskutt där tom=) Paris imån då, får hoppas att det blir bra! vet att jag absoliut inte kan träna på ett bra tag men fy vad jag längtar=) började ju gå riktigt bra, och jag började komma i fin form,

på återseende !=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0