hola

hej hej! Just nu kände jag för ett break i vardagen, eller i råpluggandet, denna vecka är det så kallade electives (valbara kurser) och jag läser under 5 dagar*6 tim = bättre förståelse och klarade exams in International Finace and Marketing and developing of new products, den första kursen är den mest intressantaste men svårast, lär mig massa business words så det är helt ok! som tex turnover, fixed assets osv.. .omsättning etc haha. Min eng börjar bli redit bra! idag under sista lektionen var alla rätt trötta, hade en rolig diskussion med fransmännen och singaporfolket. slutade med att jag ritade upp sverige på kartan och visade att Böda bör besökas när de kmr till sverige:P Sedan har jag lärt ut lite Svenska idag, alla från asien tycker svenskan låter helkonstig, men de snackade på rätt bra idag mellan skratten. Sj tränade jag på att säga jag vill betala hyran tack på franska. vi har så mkt att göra så har inte hunnit med att träna men ska bli bättre, , je veut payee mon loyer s il vous plait:P wei wei.. kul har vi iaf.

I heljen blir det Andorra. lucky oss att det är taxfree i det lilla landet yehaa. Sedan kanske vi ska åka skidor. hmm.
Paris förra heljen var underbart, sista kvällen gick jag sj på stan,, lite läskigt till en början för visste att jag skulle ner i tunnelbanenätet för att hitta till hotellet utanför stan. men innan passade jag på att gå in i paris största sminkbutik, och helt plötsligt blev jag sminkad av en proffessionell make up artist, =) hel coolt. blev snyggt, sedan blev det utgång i paris, men tyckte vi mest åkte metro för till puben kom vi aldrig, blir så när 10 personer från olika  håll och kanter i världen ska försöka bestämma vilket ställe vi ska gå till:P-- o just de lyckades även missa sista metrostationen när jag åkte metron själv.. men tog lite hjälp av trevliga parisare så det gick! Åk till Paris,, helt otroligt fint=) tjolahopp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0